Historia marki LOGONA to przykład wielkiej determinacji młodego pokolenia lat 70. Niewielki zespół kierowany przez wówczas 26-letniego doktora Hansa Hansela zdecydował się podjąć produkcji wysokiej jakości kosmetyków naturalnych i w 1978 roku zakłada firmę Lorien Goods GmbH, prekursora firmy LOGONA. To co nastąpiło później, jest jednym z największych sukcesów w branży kosmetyki naturalnej. W 2017 roku firma może z dumą spoglądać na 39 lat swojej historii:


1975
Sklep ALRAUNE otwiera swoje podwoje

Hans Hansel otwiera w Hannoverze ALRAUNE, jeden z pierwszych sklepów bio w Niemczech. Asortyment: makrobiotyki, zboża, przyprawy, zioła oraz importowane z Anglii i Hiszpanii kosmetyki naturalne.





1978
Powstaje Lorien Goods

Obecne w sklepie ALRAUNE kosmetyki naturalne nie do końca odpowiadały wyobrażeniom właścicieli. Dlatego aby móc zaoferować klientom kosmetyki ekologiczne, wolne od szkodliwej dla środowiska i niebezpiecznej chemii pozostał już tylko jeden sposób – samemu uzupełnić lukę w asortymencie kosmetyki naturalnej. Pierwsza, napisana przez Hansa Hansela broszura Lorien Goods osiągnęła nakład
ponad 100 000 sztuk.



1978-1981
Szukanie i znajdowanie

Zespół Lorien Goods od samego początku musiał zmierzyć się z niespodziewanymi wyzwaniami: syntetyczna chemia jest wszechobecna na rynku surowcowym i poszukiwania naturalnych surowców okazują się być syzyfową pracą. Przez lata twórcy Lorien Goods zajmowali się doborem do produkcji takich surowców, które odpowiadać będą zarówno ich własnym wymaganiom, jak i standardom jakościowym. Sami szukali ziół, kwiatów i roślin, częściowo także w krajach sąsiednich oraz u rolników, którzy uprawiali organicznie rośliny lecznicze. Laboratorium dla pierwszych formuł stała się własna kuchnia, a pierwsze produkty powstawały w przebudowanym garażu.



1981
Przeprowadzka do natury

Młoda firma przenosi się do starego młyna wodnego w Salzhemmendorf. Tutaj zakład produkcyjny może być rozbudowany i dobrze się rozwija.



1984
Pierwsze innowacje


Trudne początki wielokrotnie dawały impuls do niezwykłych, ale konsekwentnie naturalnych rozwiązań, takich jak produkcja własnych ekstraktów czy do rozwoju wiedzy na temat tego, jak stworzyć produkty kosmetyczne, które nie będą zawierały syntetycznych środków konserwujących. Dzięki temu na początku lat 80. nastąpiło wprowadzenie przełomowych produktów: były to pierwsze kosmetyki naturalne dla osób cierpiących na alergie oraz pierwsze czysto roślinne farby do włosów bez sztucznych dodatków – jest to segment rynku, w którym LOGONA jest liderem do dziś. Od momentu wprowadzenia roślinnych farb w 1985 roku LOGONA pozyskuje wyłącznie bio-hennę od egipskiej organizacji Sakem-Farm, która za swoje działania prospołeczne i proekologiczne otrzymała w 2003 roku nagrodę Alternatywnego Nobla.



1985
Z Lorien Goods powstaje LOGONA

W roku 1985 firma zostaje sądownie zmuszona do zmiany nazwy za rzekome ryzyko pomylenia jej z firmą L’oreal. W ten sposób z Lorien Goods Naturkosmetik powstaje „LOGONA Naturkosmetik GmbH”. Ale i z nową nazwą firma nadal pnie się w górę.



1986
Od stóp do głów – naturalnie

Pod koniec lat 80. LOGONA oferuje już szeroką gamę kosmetyków ekologicznych, co pozwala na bezpieczną pielęgnację od stóp do głów, bez chemicznych dodatków.

1988
Przeprowadzka na "Kräuterwiese"

W 1988 roku LOGONA przeprowadza się na "Kräuterwiese”, gdzie rezyduje do dnia dzisiejszego. W przebudowanej dawnej fabryce mebli w końcu możliwe jest wprowadzenie w życie idei i planów oraz pogodzenie ich z warunkami przestrzennymi i logistycznymi.
Także w tym samym roku powstaje holding LOGOCOS GmbH. Ambitny cel na kolejne lata to oferowanie naturalnych alternatyw dla kosmetyków tradycyjnych we wszystkich segmentach. Oznaczało to wprowadzanie nowości na wielu obszarach. I tak w 1988 roku powstała pierwsza seria przeciwsłoneczna w jakości bio, a w 1989 roku – pierwsze na rynku bio kosmetyki kolorowe.



1994
Kolejny kamień milowy

W 1994 roku LOGONA prezentuje pierwsze szampony naturalne. Zawierają one substancje powierzchniowo-czynne wyłącznie pochodzenia roślinnego i są wolne od syntetycznych składników, takich jak Ammonium Lauryl Sulfate (laurylosiarczan amonu) czy Sodium Laureth Sulfate (lauretosiarczan sodu). Także i z tą innowacją LOGONA wiodła prym, bowiem jeszcze przez ponad 15 lat szampony innych producentów, w dodatku certyfikowane na podstawie największego francuskiego standardu bio, zawierają syntetyczne substancje powierzchniowo-czynne.



1996-2001
Przejrzystość buduje zaufanie

W drugiej połowie 1990 roku firma mocno zaangażowała się w opracowanie certyfikatu/znaku dla kosmetyków naturalnych. Cel: jasne wytyczne dla kosmetyków naturalnych i większa przejrzystość dla klientów. Konsumenci powinni z łatwością odróżniać oryginalne kosmetyki naturalne od tych, które tylko udają naturalne czy roślinne. W 1996 roku Heinz-Jürgen Weiland, kierownik działu badania i rozwój w LOGOCOS, obejmuje przewodnictwo w grupie roboczej złożonej z szeregu producentów. Ze względu na złożoność materii opracowanie znaku zajęło lata, jednak ostatecznie przed 2001 rokiem standard „Certyfikowane Kosmetyki Naturalne BDIH” wszedł w życie.



2004
LOGONA staje się nowocześniejsza

 Wraz z opracowywaniem nowych produktów, po prawie 20 latach zaktualizowano logo marki. Stało się ono nowocześniejsze i bardziej dynamiczne – takie, jakie znają Państwo dziś.



2005
Światowa nowość: farby w kremie

Po latach intensywnych prac badawczych LOGONA prezentuje wybitną innowację: opatentowane farby do włosów w kremie, bez żadnych sztucznych dodatków. Dzięki specjalnie opracowanej formule kremu unika się, koniecznego w przypadku farb w proszku, rozrabiania. Są one gotowe do użycia i przez to wyjątkowo praktyczne.



2008
Jeszcze większa przejrzystość dla klientów – także na arenie międzynarodowej

Firma jest jednym z inicjatorów NaTrue – wymagających standardów dla kosmetyków naturalnych i bio. W 2008 roku ten międzynarodowy certyfikat zostaje wprowadzony w życie i ma on gwarantować konsumentom wysoką jakość autentycznej naturalności. Również w 2008 roku holding LOGOCOS GmbH zaczyna działać jako LOGOCOS Naturkosmetik AG.



2012
LOGONA Age Protection

Linia age PROTECTION prezentuje nowy poziom w rozwoju kosmetyki i zyskuje nową szatę graficzną. Jest przejawem efektywniejszego wykorzystania nowych substancji czynnych i ogromnego postępu w dziedzinie nowoczesnych receptur kremów. Zaangażowanie prac badawczo-rozwojowych pozwoliło na ciągłe udoskonalanie receptur bazowych, których formuły stały się cudownie aksamitne i lekkie, są dobrze absorbowane oraz zapewniają wszystko, czego skóra potrzebuje, aby wyglądać pięknie. W tym samym roku zmodyfikowano także receptury produktów z linii męskiej LOGONA mann.



2013
Dziękuję naturo

LOGONA spogląda wstecz na 35 lat swojej historii. To dobry powód, żeby powiedzieć „dziękuję naturo”, bo to właśnie jej cudowne moce uczyniły możliwym sukces marki.

2014
Światowa nowość! Certyfikowane lakiery do paznokci!

Logona jako pierwsza na świecie opatentowała nowej generacji recepturę lakierów do paznokci, poświadczoną certyfikatami NaTrue i BDIH.

2017


Kochamy naturę

Czekamy na następne dziesięciolecia ...